
Content marketing w MCS Group – czyli o tym, jak konkretnie i kreatywnie komunikować się z Internautami
Najlepsze treści marketingowe to takie, które zmieniają perspektywę postrzegania produktu. To zdanie świetnie obrazuje, na czym skupiamy się tworząc content marketingowy dla naszych klientów. Przede wszystkim zależy nam na zrealizowaniu celów, które wspólnie wyznaczyliśmy. Zdobyciu zaufania, nowych leadów czy sprzedaży ze sklepu internetowego.
W literaturze branżowej można znaleźć cały „arsenał” narzędzi, które mogą pomóc zrealizować ten cel. My – choć jesteśmy zwolennikami testowania wszelkich nowości – rozpoczynając współpracę z nowym klientem, najczęściej sięgamy po sprawdzone i poparte danymi historycznymi metody.
A są wśród nich m.in.:
– social proof – niesamowicie opiniotwórczy mechanizm, który pokazuje, że dana marka zdobyła już zaufanie innych ludzi. Służą temu wszelkiego rodzaju opinie, referencje, pozytywne przykłady, czy historie sukcesu. Dzięki nim możemy stworzyć w umyśle Internauty dużo szerszy obraz reklamowanego produktu czy usługi – nie tylko mówiąc o jego właściwościach, ale od razu odnosząc się do efektów, jakich może się spodziewać, jeśli zdecyduje się na zakup;

– backstage stories – pobudzający wyobraźnię sposób na to, by zaangażować Internautę w historię i filozofię marki. Mogą nim być różne zdjęcia czy filmy, które pokazują jak dany produkt powstaje oraz kim są osoby, które będą realizowały zamówione usługi. Nic tak nie wzbudza zaufania jak zaproszenie potencjalnego klienta „za kulisy” – świadczy to o transparentności i dużej pewności firmy, co do jakości swojej oferty;
– step by step – narzędzie pozwalające na przetestowanie produktu czy usługi, zanim się je realnie zakupi. To różnego typu schematy działania, instrukcje „krok po kroku”, które pomagają Internautom lepiej zobrazować sobie jakie będą konsekwencje decyzji zakupowej, czyli np. co zadzieje się w jego organizmie, gdy użyje reklamowanego produktu lub z jakich etapów będzie się składała usługa, z której zamierza skorzystać. Kupując w sieci, zawsze chętniej wybierzemy firmę, która działa w sposób przewidywalny i powtarzalny, niż przysłowiowego „kota w worku”.
- Stwórz problem
- Uświadom, że dotyczy on danej grupy odbiorców
- Przekonaj odbiorców, że jest on ważny