
BRAND HERO, czyli bohater marki
Jeśli mówimy o bohaterze marki od razu przychodzą nam na myśl sympatyczne postaci z reklam – „ludzik” Michelin, Czerwony i Żółty M&M’s, które „lecą w kukli”, Mały Głód od Danio lub często cytowani bohaterowie marki Orange – Serce i Rozum. Ale jaka jest właściwie ich rola w marketingu?
Jakie funkcje pełni bohater marki?
Ich podstawową funkcją jest zwiększenie rozpoznawalności marki, dlatego dobrze, gdy wzbudzają sympatię, rozśmieszają i po prostu zapadają w pamięć. Dzięki nim potencjalny klient szybciej nawiązuje emocjonalną więź z brandem, podobną do tej, jaką mają dzieci ze swoimi ulubionymi bohaterami z bajek. I wcale nie chodzi o to, czy dany brand hero podoba się nam wizualnie czy nie – ważne jest to, by wartości, które reprezentuje, były łatwe do zidentyfikowania i żeby klienci chętnie się z nimi utożsamiali.
Kim jest bohater marki?
Dlatego bohater marki często miewa bardzo ludzkie rozterki i dylematy, które rzecz jasna może rozwiązać przy użyciu produktów lub usług firmy, jaką reprezentuje. Bywa, że jest „dobrym znajomym”, który potrafi doradzić, gdy mamy problem lub też natrętnym stworkiem, który wywołuje w nas nieodzowną potrzebę skorzystania z reklamowanego produktu. Najważniejsze, żeby jego wizerunek nieodzownie łączył się w umyśle konsumenta z konkretną marką, nadając jej niepowtarzalności i głębszego znaczenia.
Komu jest potrzebny bohater marki?
Jest to niezwykle ważne, w sytuacji, gdy produkty lub usługi naszej firmy nie różnią się znacząco, w sensie jakościowym i funkcjonalnym, od konkurencji lub kiedy nasza marka musi konkurować z dobrze rozpoznawalnymi graczami na rynku. Wtedy wprowadzenie brand bohatera, może znacznie skrócić proces budowania świadomości marki i od razu dookreślić jej wyjątkowy charakter. Może okazać się też przydatne, gdy potrzebujemy odwrócić uwagę konsumentów od dotychczasowych skojarzeń z firmą, np. w sytuacji restrukturyzacji marki lub zmiany strategii marketingowej.

Nasze doświadczenia z bohaterami marki
Jedną z naszych autorskich realizacji jest stworzenie dla firmy Repeat, która produkuje pełnowartościowe zamienniki posiłków w proszku, bohatera marki w postaci sympatycznego Szejka.
Opracowana przez nas postać, od razu nasuwa skojarzenie z jakimi produktami będziemy mieli do czynienia, gdy zetkniemy się z marką Repeat. Skraca więc proces identyfikacji brandu. Twój Szejk jest przyjacielskim koktajlem, który pomaga przezwyciężać pojawiające się trudności tj. brak czasu na przygotowanie zbilansowanego posiłku oraz wspiera osoby uprawiające sport i ceniące zdrowy tryb życia. Komunikuje się z klientami za pomocą chmurek, rodem z komiksów i w zależności od potrzeb kampanii, pojawia się w towarzystwie różnych gadżetów (np. jabłka lub hantla) oraz w różnych sytuacjach – na leżaku i na surfingu.
Jeśli myślisz o wprowadzeniu bohatera marki dla swojej firmy, koniecznie skontaktuj się z nami – przeanalizujemy w jakiej sytuacji rynkowej jesteś i czy w danych okolicznościach brand hero jest Ci potrzebny, a jeśli tak, to jaki. Jeśli nasza koncepcja zostanie przez Ciebie zaakceptowana, zajmiemy się jego opracowaniem i wdrożeniem.